Motorová situácia sa podľa všetkého vyrovnáva
zdroj foto: Daimler

Motorová situácia sa podľa všetkého vyrovnáva

7.3.2016

"V autách Ferrari, Haasu a Sauberu bola napokon modifikovaná jednotka až od šiesteho dňa. A presne od tohto okamihu tímy poháňané Ferrari zvládli vyššie vzdialenosti ako sto okruhov na deň," píše Michael Schmidt z Auto Motor und Sportu.

Februárovú a marcovú testovaciu prípravu zvládol najlepšie Mercedes. Každý mal síce iný program a sledoval iné ciele, ale v zásade by to malo byť tak, že ten, kto odjazdil najviac kilometrov, svoje auto aj najlepšie preveril. Pohonná jednotka Mercedes potvrdila svoju pozíciu lídra na trhu, ale už to nie je také jednoznačné ako doposiaľ. Ferrari nie je ďaleko a o niečo sa dotiahol aj Renault, ktorý sa navyše môže spoliehať na tradične dobré jazdné vlastnosti. Honda zasa napredovala z hľadiska spoľahlivosti.

Auto Motor und Sport získal viacero zaujímavých zákulisných informácií, podľa ktorých však Mercedes nasadil v monoposte F1 W07 dva kusy pohonných jednotiek. Prvý motor zvládol 3 142 kilometrov, ten druhý 2 882. A to nie sú úplné rekordy, pretože najviac zaznamenal Mercedes V6 v monoposte Williamsu: tento agregát zvládol 3 985 kilometrov. Továrenská stajňa pritom najskôr nasadila prvú verziu, potom o niečo vylepšenú a v Melbourne by mal prísť ďalší update; pre všetky tímy poháňané touto značkou.

"Ferrari vstúpilo do testov s vibračnými problémami, únikom oleja a problémami s palivovým systémom," pripomenul redaktor Auto Motor und Sportu Michael Schmidt. "Toto následne viedlo k viacerým výmenám motorov a nepomohlo ani dementi tlačového oddelenia. V autách Ferrari, Haasu a Sauberu bola napokon modifikovaná jednotka až od šiesteho dňa. A presne od tohto okamihu tímy poháňané Ferrari zvládli vyššie vzdialenosti ako sto okruhov na deň."

Vylepšený motor Ferrari nakoniec počas troch dní zvládol 1 997 kilometrov, čo nie je najhoršie, ale nebol natoľko preverený ako konkurenčné agregáty Mercedesu. Williams zvládol s jednou pohonnou jednotkou spomínaných 3 985 kilometrov, Force India 3 626 a Manor 2 253. Bez problémov. V sezóne pritom jedna jednotka potrebuje zvládnuť štyri až päť víkendov: na 21 podujatí ich každý jazdec dostane päť. No a jedna veľká cena má niečo vyše 300 kilometrov plus tréningové a kvalifikačné nasadenia.

Renault je na tom o niečo horšie a na 3 612 kilometrov potreboval s továrenským tímom dva motory. "Ale tých osem dní by sme zvládli aj s jedným motorom," povedal Alan Permane pre Auto Motor und Sport, pričom zdroj pripomína, že Red Bull podľa všetkého odjazdil celých 3 803 kilometrov s jediným agregátom. To je fajn vizitka.

Ďalšia zaujímavá informácia hovorí o tom, že v priebehu sezóny uvidíme v podaní Renaultu ďalšie pokroky: novinky by mali prísť na Veľkej cene Kanady a vraj prinesú 35 koní, čo by mohlo na kolo spraviť až šesť desatín sekundy. "Mal by to byť taký veľký krok, ako spravilo v minulom roku Ferrari," skonštatoval šéf Red Bullu Christian Horner.

"Pokroky dosiahla aj Honda," pripomenul ďalej Auto Motor und Sport, podľa ktorého McLaren v priebehu prvého týždňa nasadil dva motory: "Ale to bol len základný model. Špecifikácia určená pre Melbourne bola nasadená až do piateho dňa a zvládla 2 109 kilometrov. Pre Hondu je to nový rekord. A jazdci dokázali elektrickú silu využívať počas celého kola."

"Pred Melbourne ešte príde niečo po stránke softvéru," prezradil na záver pretekársky šéf McLarenu-Honda Éric Boullier.

7.3.2016
Odporúčame ti