Lauda vysvetľuje príbeh, ktorý viedol k novému kvalifikačnému formátu
zdroj foto: Daimler

Lauda vysvetľuje príbeh, ktorý viedol k novému kvalifikačnému formátu

10.3.2016

"Bernie Ecclestone si pochopiteľne robí starosti, že čísla divákov klesajú. Následne teda prišiel na pôdu Strategickej skupiny, kde všetci sedíme, s celkom absurdnou myšlienkou," začal svoje rozprávanie Niki Lauda.

Od Veľkej ceny Austrálie by mal do platnosti vstúpiť nový kvalifikačný formát. Sobotňajšie popoludnie bude naďalej rozdelené na tri časti, ale v každej z nich budú jazdci vypadávať po určitých časových intervaloch po jednom. Takýto KO systém bude pokračovať až do okamihu, kedy nám na trati ostanú už len poslední dvaja.

Je zrejmé, že kompetentní chcú takto do hry vniesť väčšiu dávku náhody a štartové pole premiešať. Zaujímavé je to, že šéf tímu Ferrari Maurizio Arrivabene s novinkou súhlasil, ale prezident Ferrari Sergio Marchionne nie. Už po jeho kritike sa objavili informácie o tom, že Arrivabene nemal príliš na výber. Inak by bolo schválené niečo omnoho agresívnejšie. Tieto slová teraz potvrdil aj predseda predstavenstva Mercedesu Niki Lauda.

"Pri téme tejto novej kvalifikácie treba poznať celý príbeh," povedal Lauda v rozhovore pre Sky Sports News HD. "Bernie Ecclestone si pochopiteľne robí starosti, že čísla divákov klesajú. Následne teda prišiel na pôdu Strategickej skupiny, kde všetci sedíme, s celkom absurdnou myšlienkou."

A o čo išlo? "Nuž myšlienka, ktorú predložil, bola nasledovná: ten, kto získa pole position, bude štartovať z desiateho miesta a bude sa musieť predierať poľom. Naopak ten, kto skončí v kvalifikácii desiaty, by sa mal na štarte postaviť na prvé miesto," vysvetlil trojnásobný majster sveta F1, ktorý len nechápavo krútil hlavou: "Síce je to zaujímavý plán, ale proti akémukoľvek pravidlu súťaženia. Niečo také predsa nemá žiadny zmysel."

Ecclestone sa však pravdepodobne opäť zachoval takticky. Na to, aby si vybojoval aspoň malú zmenu, najskôr navrhol veľkú. "Aby sme tomu zabránili, tak sme sa všetci rozhodli, že kvalifikácia sa pôjde v novom systéme," uznal Niki Lauda, ktorý však uznáva, že stihnúť novinku aplikovať už v Austrálii bude ťažké: "Hlúpe je na tom všetkom to, že sme o niečom rozhodli a možno z toho nič nebude. Som zvedavý na to, čo sa stane a či to prejde. Neuškodilo by to. Ale ak z toho nič nebude, je nám to jedno."

Svetová motoristická rada FIA zmenu na minulotýždňovom zasadnutí odsúhlasila, ale správu napísala takticky. Novinka "by mala" platiť už od Veľkej ceny Austrálie. A to pochopiteľne nič neznamená.

10.3.2016
Odporúčame ti