Zadelí sa štartové pole do piatich výkonnostných skupín?
zdroj foto: TASR

Zadelí sa štartové pole do piatich výkonnostných skupín?

10.3.2016

Auto Motor und Sport sa pokúsil vykonať analýzu časov dosiahnutých počas testov v Barcelone. Vyzerá to tak, že z hľadiska hĺbky štartového poľa sa bude bojovať na piatich frontoch.

Auto Motor und Sport sa pokúsil vykonať analýzu časov dosiahnutých počas testov v Barcelone. Pochopiteľne, že takáto predčasná úvaha nikdy nie je jednoduchá a nemusí byť ani presná, ale redaktor Michael Schmidt sa odvoláva aj na spoluprácu s tímami.

"Pred tým, ako sme začali veľkú analýzu dlhých jázd, chceli sme mať k dispozícii zoznam najlepších časov, ideálnych časov (venujeme sa im v závere článku - pozn. red.) i využitých zmesí pneumatík," skonštatoval Schmidt, ktorý na druhej strane priznal, že k dispozícii nemal dôležité GPS-dáta, ktoré by pomohli dotvoriť komplexný algoritmus.

Pomoc však vyhľadal v prostredí jednotlivých tímov a uznal, že kompetentní mu "pomohli interpretovať masu dát". Výsledok je taký, že štartové pole podľa všetkého vieme rozdeliť do piatich menších skupín, ktoré by si to mali rozdať medzi sebou.

1. Mercedes a Ferrari

"Na otázku, aký veľký je odstup medzi touto dvojicou, nevedeli s určitosťou odpovedať ani zainteresovaní," skonštatoval Schmidt, podľa ktorého však v Mercedese odhadujú svoj náskok na 0 až 0,4 sekundy. Problém je však v tom, že nevieme, koľko jednotlivým autám pomôžu najvýkonnejšie motorové módy. A nepoznáme ani silu vylepšení, ktoré prinesie Ferrari do Melbourne. "Náš najbližší vývojový krok príde až v Číne," prezradil dizajnér Mercedesu Aldo Costa.

2. Williams, Red Bull a Toro Rosso

Za dvojicou hlavných favoritov by malo nasledovať práve toto trio, ktoré stráca na favoritov 0,5 až 0,6 sekundy na kolo. "Pre Williams je to oproti minulému roku značný pokrok, vtedy strácali celú sekundu," pripomenul Schmidt, podľa ktorého má Red Bull opäť vynikajúce šasi, čo potvrdzujú prejazdy zákrut. Naďalej ale zaostáva z hľadiska výkonu motora. Vylepšenie by v tomto smere malo prísť počas Veľkej ceny Kanady. Excelentné auto vraj má aj Toro Rosso, ktoré sa však už vylepšenia motora nedočká.

3. Force India a Haas

Tieto dve zoskupenia by mali na predchádzajúcu skupinu strácať dve až tri desatiny na kolo. Obrovským prekvapením je hlavne nováčik Haas. "Sú silnejší, ako ukazujú ich najlepšie časy," znie z prostredia Mercedesu. Andy Green z Force Indie sa však tomu nečuduje: "Nie, nemôžeme byť prekvapení. S výnimkou nosa je to predsa kópia Ferrari."

4. McLaren, Renault a Sauber

Pri pohľade na túto skupinu by sme vraj mali očakávať, že McLaren sa čoskoro zlepší a zaútočí na Force Indiu s Haasom. Stajňa zatiaľ pracovala hlavne na spoľahlivosti a výkon bude pridávať len postupne. Renault bude mať od VC Kanady o 35 koní viac, čo by mu takisto malo pomôcť. No a Sauber je približne tam, kde mu to umožňujú zdroje. Na viac nemá.

5. Manor

"Manor si stanovil cieľ, vďaka ktorému by sa v prvých pretekoch dotiahol na zvyšok poľa," skonštatoval Michael Schmidt. "Na to ale ešte potrebuje aerodynamickú evolúciu. Ak to vyjde, tak v Melbourne by mal mať nový nos a nové predné krídlo. Tým pádom by sa z piatich tried stali len štyri..."

IDEÁLNE ČASY NA KOLO

Auto Motor und Sport zostavil aj tabuľku ideálnych časov, ktoré vyskladajú tri najlepšie sektory jednotlivých jadcov. S časom 1:22,223 tu prekvapujúco vedie Nico Hülkenberg, no zdroj priznáva, že to tak s určitosťou nebude: Nemcovi sa totiž ráta záverečný sektor barcelonského okruhu s mäkkými pneumatikami, s ktorými bol už v poslednom kole stintu, no napriek tomu mu tam svieti fantastický čas 28,342s. Druhý najlepší výkon je v tejto časti kola 28,915s. Vyzerá to teda tak, že si musel skrátiť šikanu.

Tým pádom má najlepší čas Sebastian Vettel, ktorý mohol byť v prípade vyskladania dokonalého okruhu len o tisícinu sekundy rýchlejší ako jeho kolega z Ferrari Kimi Räikkönen!

10.3.2016
Odporúčame ti