Wolff tvrdí, že Mercedes zvoľňuje interné pravidlá
zdroj foto: Daimler

Wolff tvrdí, že Mercedes zvoľňuje interné pravidlá

11.3.2016

"S Nicom a Lewisom spolupracujeme už pár rokov a všetko funguje veľmi dobre. To, aby sme im umožnili otvorene bojovať, dlžíme tak im, ako to dlžíme aj F1," povedal športový šéf Mercedesu Toto Wolff.

Športový šéf Mercedesu Toto Wolff v piatok zopakoval svoju tradičnú rétoriku. Na otvorení sezóny v Stuttgarte zdôraznil, že jeho jazdci Lewis Hamilton a Nico Rosberg budú môcť slobodne bojovať. Tím pritom dokonca uvoľnil kódex správania, ktorý platil v posledných rokoch. Stajňa nebude rozhodovať o pneumatikových stratégiách a ani o ničom, takže všetko budú mať v rukách samotní pretekári. Ťažko však povedať, či o tom skutočne rozhodol Mercedes alebo si to vynútili pravidlá.

"Oproti minulému roku sme to zvoľnili," povedal Wolff, ktorého slová priniesla stránka Motorsport.com. "Keď sme v roku 2013 tento projekt rozbiehali, tak na tím bol vyvíjaný veľký tlak. Museli sme dosahovať výsledky a vyhrávať preteky. Zvládli sme to. V roku 2014 sme získali titul a o rok neskôr sme potvrdili, že to nebola len jednorazová záležitosť."

"Ale v záujme toho, aby sme to zvládli, sme museli nastaviť určitú štruktúru. Niekedy to fungovalo, niekedy nie. Naučili sme sa svoje lekcie a organizáciu ako takú sme vylepšili. S Nicom a Lewisom spolupracujeme už pár rokov a všetko funguje veľmi dobre. To, aby sme im umožnili otvorene bojovať, dlžíme tak im, ako to dlžíme aj F1. Pre tím to niekedy bude náročnejšie, ale je to absolútne nevyhnutné," skonštatoval Rakúšan.

Keď tieto slová počujú konkurenti z Ferrari, určite si mädlia ruky. Wolff si ale nemyslí, že ľuďom z Maranella dá do ruk túza: "Nie, nemyslím si to. Pravidlá, prípadne nastavenú štruktúru zvoľňujeme preto, lebo sme na spoluprácu medzi sebou viac zvyknutí. Medzi jednotlivými individualitami vládne obrovský rešpekt. Neobávam sa toho, že by to malo byť iné ako v minulom roku."

"Pravidlá športu nám v tomto smere pomôžu, pretože do správania sa auta a jazdca budeme mať omnoho menej inžinierskych vstupov. Budeme omnoho menej radiť z hľadiska stratégie a optimalizácie pneumatík, či z hľadiska toho, ako s autom jazdiť. Bude to hlavne na nich. Pre šport je to veľmi dobré. Vytvorí to dodatočný tlak a jazdcov to viac zaťaží," skonštatoval Toto Wolff, aby na záver dodal: "Všetko sa to viac-menej hodí k našej stratégii, aby sme dvoch chlapcov na trati nechali poriadne bojovať."

11.3.2016
Odporúčame ti