Števo Eisele verí v napínavejšiu sezónu
zdroj foto:

Števo Eisele verí v napínavejšiu sezónu

13.3.2016

"Veľmi by som si prial tesnejšie súboje a napínavý boj o titul aspoň medzi dvoma tímami, lebo počas doterajších troch rokov pri komentovaní F1 som "vychytal" iba dominancie Vettela v Red Bulle a strieborných šípov na čele s Hamiltonom, pričom vždy sa oveľa lepšie komentujú i pozerajú dramatickejšie preteky."

Slovenským komentátorom prenosov Formuly 1 bude aj v tomto roku Števo Eisele. Tridsaťjedenročného Bratislavčana, ktorý obsadil v ankete OTO 2015 v kategórii "Komentátor športu" tretie miesto, sme pred začiatkom sezóny 2016 vyspovedali...

Ako vidíš blížiacu sa sezónu? Bude Mercedes naďalej nedostihnuteľný?
"Priznám sa, že už odpočítavam hodiny do zhasnutia svetiel v Melbourne. Ako každý formulový fanatik sa neviem dočkať, aj keď v predikciách som radšej skeptickejší. Väčší odborníci sa snažili o potestové odhady a zastávam názor, že nás od úvodu čaká voľné pokračovanie uplynulej sezóny, aj keď Ferrari sa pri stavbe nového auta vybralo odvážnejšou cestou, čo nám dáva nádej na stiahnutie straty Mercedesu. Veľmi by som si prial tesnejšie súboje a napínavý boj o titul aspoň medzi dvoma tímami, lebo počas doterajších troch rokov pri komentovaní F1 som "vychytal" iba dominancie Vettela v Red Bulle a strieborných šípov na čele s Hamiltonom, pričom vždy sa oveľa lepšie komentujú i pozerajú dramatickejšie preteky."

Ktorý tím podľa teba vybojuje konečné tretie miesto? Bude to opäť Williams?
"V strede poľa to bude parádne nabité. Williams, Red Bull, Toro Rosso, k tomu Force India a verím, že aj Haas a najmä McLaren. Táto sezóna bude síce s nálepkou "prechodná", ale zároveň prinesie zaujímavé bitky o nové kontrakty, keďže po sezóne končia zmluvy hneď viacerým zaujímavým menám, navyše v dobrých tímoch - Rosberg, Räikkonen, Bottas, Massa či Pérez. K tomu mladé pušky - Verstappen, Sainz a nováčik Wehrlein, myslím, že sa budeme mať na čo pozerať a o čom špekulovať."

Dokáže McLaren zabojovať o pódium?
"Bodaj by! Horšiu sezónu už táto slávna značka zažiť nemôže, ale podľa testov to na avizované dramatické zlepšenie nevyzerá. Obávam sa, že Alonso s Buttonom si to takto rozhodne nepredstavovali a je mi nesmierne ľúto, že sa takto plytvá ich talentom. Rad by som ich videl v bojoch na čele, ale asi budú musieť byť spokojní aj s umiestneniami v TOP 10."

Čo očakávaš od amerického nováčika Haas? Zdolá niekoho okrem Manoru?
"Bude to zaujímavé, pretože Američania to od začiatku berú veľmi vážne a úzka spolupráca s Ferrari dáva nádej na potenciálny boj v strede poľa. Aj keď z úvodu hrozia klasické "detské" problémy so spoľahlivosťou. Na druhej strane Manor je pre mňa väčšou záhadou. Špičková pohonná jednotka od Mercedesu, ďalšie súčiastky nakúpené od Williamsu, takisto skúsené mená v štruktúrach, ale aj tak neviem neviem. Obávam sa, že Manoru budú naďalej patriť zadné priečky spolu so Sauberom a Renaultom. Ten po reštruktualizácii síce ušetrí kopu peňazí kvôli haváriám Maldonada, ale ako dvorný zabávač bude Pastor v štartovom poli chýbať."

Počas testov sme videli prvú skúšku „svätožiary“. Tvoj názor?
"Vôbec sa mi to nepáči, jedine v prevedení papamobilu (smiech). Myslím si, že tlak na bezpečnosť je obrovský, ale zakrývanie kokpitov znamená z môjho pohľadu koniec klasickej F1. Navyše, a to ma na tom celom koncepte irituje najviac, ani táto svätožiara by nezachránila Bianchiho či Massu a možno ani Wilsona. Nevraviac o faktore rizika, ktorý k motoršportu prirodzene patrí a preto nás tak fascinuje."

V sezóne nás čaká aj niekoľko noviniek. Nebude nový formát nasadzovania pneumatík pre fanúšika ťažko pochopiteľný?
"Tak to ukáže až prax, aj keď navonok to vyzerá dosť komplikovane. To isté sa dá povedať aj o novom kvalifikačnom K.O. systéme, ale nechcem zbytočne hejtovať, aj keď je to moderné. Možno to naozaj bude lepšie. Celé to ale ukážkovo ilustruje súčasné vedenie efjednotky. Upravujú sa oblasti, ktoré to nepotrebujú a namiesto zjednodušovania sa ponúka chaos. Namiesto novej ultramäkkej zmesi by bolo oveľa prospešnejšie keby Pirelli "namiešalo" agresívnejšie gumy s lepším gripom. Na druhej strane, ale musím vyzdvihnúť jednu nenápadnú novinku, a to úpravu výfukového systému, vďaka čomu budú monoposty hlučnejšie približne o 15 percent. Na prvý pohľad nie veľa, ale pri 22 monopostoch to bude mať určite pozitívny efekt."

V kalendári máme tentoraz rekordných 21 podujatí. Ako to vnímaš z pohľadu komentátora a ako z pohľadu fanúšika? Nie je to príliš veľa?
"Ako sa hovorí, bude to poriadny "záhul" pre všetkých zúčastnených. Ale čo si budeme klamať, o peniaze ide AŽ v prvom rade a sú to práve veľké ceny, ktoré prinášajú všetkým najvyšší zisk."

Ako to bude vyzerať s priamymi prenosmi? V pozícii komentátora stráviš už štvrtú sezónu.
"Aj túto sezónu budú preteky vysielané na stanici Sport 2 HD. Keďže Štofi Rosina ohlásil comeback v súťažnom aute Lamborghini v sérii Blancpain GT sprint, tak v úlohe spolukomentátora ho nahradí Josef "Pepa" Král, ktorého považujem za úplný top. Inak, pripomínam všetkým divákom unikátnu možnosť prepínať medzi slovenskou a českou audio stopou v nastaveniach každého televízora pomocou diaľkového ovládača. V češtine budú veľké ceny komentovať Tomáš Richtr s Janom Charouzom. Tomáš bude zároveň moderátorom predpretekového štúdia, viackrát ponúkneme rozhovory priamo z okruhov. Celý piatkový a sobotný program pôjde na Sport 1 HD pod taktovkou Tomáša Richtra a Pepu Krála. Už nech to začne, po austrálskej kvalifikácii budeme hneď múdrejší. V každom prípade sa neviem dočkať!"

{+t97773}

13.3.2016
Odporúčame ti