Spustí Renault revolúciu zaujímavých lakovaní?
zdroj foto: Renault Sport

Spustí Renault revolúciu zaujímavých lakovaní?

16.3.2016

"Auto je fantastická platforma. Je to billboard a som prekvapený, že sa s ním ostatní viac nehrajú," zamyslel sa Cyril Abiteboul.

Renault predstavil v stredu zaujímavé nové lakovanie, ktorým sa prihlásil k svojej histórii. Monopost R.S.16 bude v blížiacej sa sezóne žltý a v štartovom poli bude zaujímavo vynikať. Kompetentní ale uvažovali aj nad niečím exotickejším, pričom sa hovorí aj o potlačení limitu smerom k Art Cars z dielne BMW.

"Chceme, aby sa o tom diskutovalo a aby to vzbudilo rozruch. Dá sa teda predpokladať, že sa budeme hrať s takýmito vecami," povedal šéf Renaultu Sport Cyril Abiteboul pre Motorsport.com. "Auto je fantastická platforma. Je to billboard a som prekvapený, že sa s ním ostatní viac nehrajú. Viem, že existujú určité pravidlá a nemôžete vykonávať veľké zmeny, ale budeme na to tlačiť. Keď chcete, aby o tom ľudia hovorili, tak toto je zreteľná a lacná vec."

Problém súčasnej F1 je aj v tom, že mnoho áut je šedých a zapadajú do priemeru. Ferrari tradične vyniká svojou červenou farbou, no v minulosti sme mali aj zelený Caterham či Jaguar, oranžový Arrows, pekné výrazné sfarbenia ponúkal Jordan a pútalo aj viacero ďalších stajní. Minulý rok bol však v tomto smere dosť nudný. A aj výzor áut je dosť čudný...

"Poviem to na rovinu: autá F1 sú škaredé. Hanbím sa za to, čo robíme. A úprimne, niektoré tímy volia ešte horšie možnosti ako to, kam by nás pravidlá z hľadiska výkonu viedli. Nám išlo o to, aby sme aj dobre vyzerali," skonštatoval Abiteboul, ktorý sa zamyslel aj nad tým, prečo sú autá často šedé a nevýrazné: "Podľa mňa preto, lebo každý chce rozprávať príbeh o tom, že je prémiovou značkou. No a keď chcete byť prémioví, tak je pochopiteľné, že sa uberiete nejakou temnou šedou cestou."

{+t97791}

"Okrem toho tu máme tímy, ktoré sú tradične sivé alebo strieborné - ako Mercedes a McLaren. To sú hneď dve stajne. No a viacero ďalších tímov chce robiť to isté. Ja však skutočne neviem, prečo sa nikto nechce uberať trochu optimistickejšou farebnou cestou. Je to tak, akoby sa chceli vypariť. My sa však nechceme vypariť. Je to jasný odkaz a pred ničím sa neskrývame. S tým, čo odvedieme na trati, sa vyrovnáme," zdôraznil bývalý šéf tímu Caterham.

Čo je zaujímavé, Renault chce na svojom sfarbení naďalej pracovať. Zatiaľ by jeho predstavitelia radi videli, ako sa matná farba predvedie v televízii a na fotografiách. Zmena by mohla prísť už na druhom podujatí v Bahrajne, "pretože si nie sme stopercentne istí reakciou a tým, ako to bude vyzerať za rôzneho svetla. O úpravách máme povolené uvažovať, ale radi by sme robili viac. Jeden z dobrých príkladov je BMW Art Car. BMW si každý pamätá pre ich fantastické autá. Je to fantastická platforma a prekvapuje ma, že ju nikto lepšie nevyužíva. Malé veci, malé detaily... ale prečo nie?"

Spomínaný projekt BMW fungoval od 70. rokov, kedy si francúzsky súkromník najal amerického umelca, ktorý mu auto pripravil pre Le Mans. Napokon sa objavilo celkovo sedemnásť rôznych dizajnov, pričom o jeden sa postaral aj Andy Warhol.

"Ak nám to Bernie dovolí, pretože podľa mňa to momentálne nie je úplne povolené, tak by sme sa radi uberali približne týmto smerom," prezradil Cyril Abiteboul. "Nechceme byť tí zlí, ale chceme sa posnažiť posunúť limity toho, čo sa zvyčajne robí."

{+t97800}

16.3.2016
Odporúčame ti