Whiting oponuje Alonsovi a obhajuje obmedzenie komunikácie
zdroj foto: Sochi Autodrom

Whiting oponuje Alonsovi a obhajuje obmedzenie komunikácie

18.3.2016

"Hlavná pointa je v tom, že jazdec by mal veci robiť sám. On by mal riadiť auto a robiť všetky veci, ktoré od pretekára normálne očakávame," konštatuje Charlie Whiting.

Obmedzenie rádiovej komunikácie, ktoré práve vstupuje do platnosti, prinieslo rôzne reakcie. Niektorí jazdci sú radi a veria, že si vďaka tomu vybojujú výhodu, iní sú zasa znepokojení. Tí sa obávajú toho, že budú musieť myslieť na množstvo vecí a nebudú sa môcť venovať len šoférovaniu.

Fernando Alonso však pripomenul aj ďalší možný problém - strategickú nudu. "Mám pocit, že táto novinka sa postará práve o opak, aký chce dosiahnuť," povedal vo štvrtok. "Cieľom je dať jazdcom viac slobody a možností z hľadiska stratégie alebo zmien auta. No myslím si, že nebudeme mať žiadny vplyv. Nebudeme môcť komunikovať s tímom a rozhodovať sa cez vysielačku. Budeme sa teda držať programu, o ktorom sa rozhodlo dve hodiny pred pretekmi na strategickom mítingu."

"Myslím tým na kolá, v ktorých máme zastať, na manažovanie pneumatík, manažovanie bŕzd a čokoľvek. Nebudeme o tom môcť komunikovať, takže sa budeme držať príkazov ako robot. Osobne si nemyslím, že takto trafíme klinec po hlavičke," dodal Alonso.

Šéf pretekov Charlie Whiting na situáciu reagoval dokonca aj uverejnením videa, v ktorom zmeny obhajuje. "Tímy jazdcom môžu povedať, nech prídu do boxov - keď tak spravia v kole, v ktorom sa tak napokon aj stane," upozornil Brit. "A môžu si aj obuť pneumatiky, aké len chcú. Budú vedieť, kedy je vhodný okamih na zmenu stratégie, takže obujú také gumy, aké budú považovať za správne. Nemyslím si, že sa toho v tomto smere nejako veľa zmení."

Tieto slová vyznejú tak, že do veľkej miery bude rozhodovať tím, no ono to takto bolo aj doposiaľ. Komunikácia v smere jazdec - boxový múr bude naďalej neobmedzená a pretekár bude môcť neprestajne sprostredkovať svoje dojmy a vyžiadať si napríklad obutie, aké len chce. Vtipné to však môže byť v okamihu, keď mu tím na základe dát obuje niečo iné...

Podľa Whitinga boli tieto kroky nevyhnutné, pretože tímy mali na dianie v pretekoch čoraz silnejší vplyv. "Hlavná pointa je v tom, že jazdec by mal veci robiť sám. On by mal riadiť auto a robiť všetky veci, ktoré od pretekára normálne očakávame. V priebehu posledných rokov ale k pilotom prichádzalo od inžinierov množstvo informácií týkajúcich sa manažovania každého aspektu auta. Až sme mali pocit, že to zašlo na úroveň, ktorú nemôžeme tolerovať."

Whiting povedal aj pár slov k novej kvalifikácii, ktorá podľa neho môže poradie pekne premiešať. "Hlavný dôvod zavedenia tejto novinky je v tom, aby bolo dianie neprestajne vzrušujúce. Vždy bude o čom hovoriť, pretože po prvom eliminačnom okamihu bude jazdec vypadávať každých 90 sekúnd. Vždy sa bude niečo diať a vždy budeme očakávať, čo sa stane najbližšie: bude teda o čom hovoriť. To je hlavná príčina. Tímy s jazdcami budú mať omnoho väčšie problémy zvládnuť to perfektne, čo môže viesť k nejakému tomu prekvapeniu," dodal Charlie Whiting.

18.3.2016
Odporúčame ti