Haas bude zajtra riskovať ešte menej ako dnes
zdroj foto: Haas F1 Team / LAT

Haas bude zajtra riskovať ešte menej ako dnes

18.3.2016

"Ak by sme niečo poškodili dnes alebo zajtra, tak by sme vynechali preteky. A to je posledná vec, ktorú chceme," konštatuje Günther Steiner.

Predstavitelia Haasu nemali práve najlepšiu zimnú prípravu a dva testovacie dni pre problémy v podstate celkom vynechali. Verili, že v Austrálii to budú môcť dohnať, ale nepodarilo sa: tri hodiny piatkových tréningov ovplyvnilo zlé počasie a jazdilo sa len minimálne. Každý má navyše málo rezervných súčiastok a tímy sa báli púšťať svojich jazdcov na trať.

"Dnes to bol deň, kedy ste radi, že vaše dve autá vyjdú na trať. Viete, že ste na tom pracovali veľmi dlho, ale keď sa k tomu pridá takéto počasie, tak nie ste šťastní," skonštatoval šéf tímu Günther Steiner. "Nenazbierali sme dostatok dát, netestovali sme dostatočne. Nie sme takí pripravení, ako by sme mohli byť."

"No neviním len počasie, pretože človek musí viniť aj seba. Dnešné počasie nám ale takisto príliš nepomohlo. No aj keď to znie ako výhovorka, nemá to byť výhovorka. Nepomohlo nám to. Potrebujeme pochopiť auto, ale vždy, keď vyjdeme na trať, tak sa podmienky zmenia. Vždy sa pýtame len na to, že ak sa niečo naučíme, je to reálne? Dá sa tomu veriť alebo nie? Jazdci totiž vždy povedia niečo iné. Je to auto alebo počasie? Nie je to konzistentné. Mali sme dážď aj vietor, nemohlo to byť horšie. Dúfam, že zajtra sa to zlepší," pokračovala pravá ruka majiteľa Gena Haasa.

Steiner priznal, že aj jeho tím má v Melbourne len málo náhradných súčiastok. "Nemohli by sme si dovoliť dve havárie s jedným autom. Máme minimálne jednu náhradnú súčiastku zo všetkého, väčšinou aj po dve. Každé auto teda má náhradu, ale nemôžeme príliš riskovať. Ak by sme niečo poškodili dnes alebo zajtra, tak by sme vynechali preteky. A to je posledná vec, ktorú chceme. Bolo by hlúpe riskovať v týchto podmienkach, takže dnes bolo hlavné to, aby sme neriskovali."

Pršať má aj v sobotu, takže tretí tréning bude možno podobný. "Šancí učiť sa bude veľmi málo, pretože nemá význam riskovať. Pokúsime sa postarať len o to, že auto bude pripravené na kvalifikáciu. Ak ho totiž zničíme alebo spravíme niečo hlúpe, tak v Q1 nebudeme môcť jazdiť. Zajtra budeme riskovať ešte menej ako dnes - ak budú podmienky podobné..."

"Napokon sa ale rozhodne pokúsime o postup do Q2. Nový formát by nám mohol zaručiť lepšie šance, pretože niekto to môže aj zbabrať. V tomto okamihu to nemusíme zbabrať len my, ale možno aj niekto iný," dodal Günther Steiner.

18.3.2016
Odporúčame ti