Za malým počtom odjazených kôl sú chýbajúce náhradné diely, odhaľujú tímy
zdroj foto: Pirelli Motorsport

Za malým počtom odjazených kôl sú chýbajúce náhradné diely, odhaľujú tímy

18.3.2016

Problémy, s ktorými sa tímy potýkajú na začiatku tejto sezóny, sú neobvykle znásobené posunom jej začiatku o dva týždne skôr. "Jasné, nemáme dosť náhradných dielov a preto sme sa šetrili. Ostatné tímy však na tom boli asi rovnako," hovorí Felipe Massa.

Každý rok sa tímy na začiatku sezóny potýkajú s problémami kvôli nedostatku náhradných dielov, keďže továrne sa sústredia hlavne na výrobu druhého monopostu, ktorý pri testovaní nebol potrebný. Túto sezónu sa táto situácia zhoršila tým, že Veľká cena Austrálie sa takmer na poslednú chvíľu posunula o dva týždne dopredu.

Pocítili to aj vo Williamse - v prvom tréningu odjazdili ich jazdci dohromady len dvanásť kôl a v tom druhom čakali na ideálne podmienky na mokrej trati do posledného momentu a nakoniec absolvovali dve zahrievacie kolá a tréning zastávky v boxoch. Felipe Massa priznáva, že boli opatrní hlavne kvôli chýbajúcim náhradným dielom.

"Jasné, nemáme ich dosť a preto sme sa šetrili. Ostatné tímy však na tom boli asi rovnako," hovorí Brazílčan pre Autosport. Nico Rosberg v druhom tréningu skončil na mokrej trati v stene a podľa Massu táto situácia potvrdila, že rozhodnutie nejazdiť bolo správne. "Práve preto sme zostali v garáži. Keby sme havarovali, skomplikovalo by to situáciu so súčiastkami, ktoré máme k dispozícií."

Mokrej trate sa obával aj technický šéf tímu Pat Symonds, ktorý vo štvrtok pripomenul, že takáto situácia by mohla poškodiť tímom. "Mnoho ľudí si neuvedomuje dôležitosť toho, že nám len tak posunuli začiatok o dva týžne dopredu. Keď vyvíjate monopost F1, je to dlhodobý projekt a začínate s určitým dátumom."

"Keď sa to odrazu posunulo dopredu, my sme boli zahĺbení do projektov a nevedeli sme si len tak odrazu vymyslieť dva týždne. Úprimne si myslím, že nikto nie je tam, kde reálne chcel byť a určite nikto nevybehne s úsmevom na mokrú trať, keď sú steny tak blízko a nemajú toľko náhradných dielov, koľko by ideálne chceli mať," dodáva Symonds.

Problémy s nedostatkom dielov ovplyvnili aj Renault či Sauber, ktorý dokonca vynechal druhý dnešný tréning. "Je začiatok roka a jasné, že nie všetci majú dosť náhradných dielov. Nie že by to bolo tesné, ale musíme kalkulovať s tým, koľko zistíme a čo nás to bude stáť. Zajtra však v suchu v treťom tréningu budeme musieť byť na trati," hovorí Marcus Ericsson.

"Nemáme toľko predných krídel. Keby sme mali isté, že nám to v niečom pomôže, jazdili by sme. Nemáme až tak málo súčiastok, ale radšej to nebudeme riskovať," okomentoval situáciu v Renaulte Kevin Magnussen.

18.3.2016
Odporúčame ti