V Renaulte zavládla po premiére spokojnosť, tím má potenciál
zdroj foto: Pirelli Motorsport

V Renaulte zavládla po premiére spokojnosť, tím má potenciál

21.3.2016

"Pre náš tím to bol veľmi dobrý deň, počas ktorého sme ukázali dobré súťažné tempo i základ, na ktorom vieme stavať," reagoval pretekársky riaditeľ Renaultu Fred Vasseur.

Pretekári Renaultu Jolyon Palmer a Kevin Magnussen vstupovali do Veľkej ceny Austrálie zo štrnásteho a pätnásteho miesta. Verili, že sa im podarí prepracovať na bodované pozície, ale tesne to nevyšlo: do cieľa prišli na jedenástej a dvanástej priečke. Palmer bol so svojim výkonom spokojný a nemá pocit, že by počas roku bez súťaženia prišiel o pretekársku silu.

"Toho som sa ani neobával. Jednoducho som si to užíval, koleso na koleso," povedal Angličan v rozhovore pre Motorsport.com. "Rád by som aj viac útočil, takto to bolo hlavne o obrane, ale všetko sa to vrátilo úplne prirodzene. Snažil som sa ísť na hrane, ale s nikým nekolidovať a navzájom si nechať pretekársky priestor."

"Návrat do športu som si mimoriadne užil. Vychutnával som si všetky súboje koleso na koleso. V prvom kole som bol polovicu okruhu bok po boku s Alonsom. A ten je dobrý... Nedal mi ani centimeter navyše, povedzme to takto. Ale bola to fajn previerka," skonštatoval Palmer.

Syn bývalého pretekára Jonathana Palmera sa neskôr dostal aj do značnej pozornosti televíznych kamier. Viedol totiž vláčik, ktorého ďalšie vozne tvorili Carlos Sainz a Max Verstappen. Hlavne Holanďan bol poriadne nervózny, nadával a vyvíjal obrovský tlak.

{+t97789}

"Nevedel som, že medzi nimi prebiehajú intenzívne rozhovory," usmial sa Jolyon Palmer. "Majú ale fakt rýchle auto. Keď som videl, ako sa ku mne Sainz približuje, bolo mi jasné, že to bude ťažké. No bol som na bodoch a chcel som ho udržať za sebou. Keď som ho chvíľu zdržiaval, tak som dúfal, že by sa teoreticky mohli dostať do vzájomného súboja práve oni dvaja a trochu by som sa ich zbavil. Ale problém bol v tom, že boli veľmi rýchli a v každej zákrute som ich musel sledovať. Nedalo sa zabrániť tomu, aby ma nakoniec nepredbehli. Ale aj tak som rád, aspoň som im to trochu sťažil."

V osobe Palmera sme nečakane našli asi jediného fanúšika nového kvalifikačného formátu. "Ja som si to fakt užil," prezradil 25-ročný pretekár. "Q1 bola pre mňa zábava. Trať som navyše dobre nepoznal a k dispozícii som mal len tretí voľný tréning (za sucha, pozn. red.), takže som sa orientoval. Vždy som sa pokúšal zlepšovať a držať sa nad hladinou. V poslednom kole to bolo o tlaku. Je mi jedno, aká bude kvalifikácia. Tak či tak sa pokúšate dosiahnuť najrýchlejšie kolo a finálne poradie by nebolo omnoho iné."

Problém tohto kvalifikačného formátu však bol v tom, že tímy nemali dostatok pneumatík. Jazdci nemohli odjazdiť ostré kolo, prísť si pre nové gumy a ihneď ísť na ďalší pokus. S gumami museli kalkulovať, čo sa prejavilo na ich neaktivite.

{+t98185}

"Máme fakt dobré auto s dobrým tempom a dobrým základným nastavením," pochválil monopost R.S.16 druhý pretekár Renaultu Kevin Magnussen. "Ďalej na ňom vieme pracovať a vyvíjať sa, aby sme dosiahli vyšší výkon. Teraz som mal ťažký štart a defekt ma nahneval. Ani si nemyslím, že som mal nejaký kontakt, bola to smola. Incident, ktorý vyvolal červené vlajky, zasa človek nechce v športe vidieť - je však pozitívne, že Fernando odkráčal z takejto dramatickej nehody po svojich. Reštart nám pomohol. Naše tempo bolo následne veľmi sľubné a už sa neviem dočkať ďalších podujatí."

"Pre náš tím to bol veľmi dobrý deň, počas ktorého sme ukázali dobré súťažné tempo i základ, na ktorom vieme stavať," reagoval pretekársky riaditeľ Renaultu Fred Vasseur. "Ešte si musíme posvietiť na kvalifikačnú rýchlosť, aby sme sa na rošte dostali vyššie. Dúfajme, že už čoskoro začneme dosahovať dobré výsledky. Kevin i Jolyon odviedli veľmi dobrú prácu. Škoda, že Kevin mal na začiatku defekt, ale zvyšok popoludnia prebehol veľmi dobre. Hlavne na to, že to boli naše prvé preteky!"

{+t98052}

21.3.2016
Odporúčame ti