Force Indii strategický zámer nevyšiel, zničili ho červené vlajky
zdroj foto: Force India F1 Team

Force Indii strategický zámer nevyšiel, zničili ho červené vlajky

21.3.2016

Oproti ostatným máte výhodu slobodnej voľby pneumatík, všetko si pekne naplánujete, ibaže jedinú zastávku v boxoch absolvujete kolo pred prerušením pretekov. Nuž smola...

Po kvalifikácii na Veľkú cenu Austrálie sme písali o tom, že pretekári Force Indie si vybojovali zaujímavú strategickú výhodu. Keďže štartovali z deviateho a desiateho miesta, tak ako prví dvaja na rošte mali slobodnú voľbu pneumatík; všetci ôsmi jazdci pred nimi museli štartovať s opotrebovanými supersoftami, s ktorými absolvovali druhú časť kvalifikácie. 

Sergio Pérez a Nico Hülkenberg nasadili nové mäkké pneumatiky, s ktorými v úvodnom stinte vydržali na trati dlhšie ako ostatní. Vymysleli to tak, že v šestnástom kole prezujú na nové stredne tvrdé zmesi a skúsia to potiahnuť až do cieľa. Tak to aj spravili, ibaže kolo po ich zastávke sa zrodila nehoda Fernanda Alonsa s Estebanom Gutiérrezom. Nasledovalo prerušenie pretekov a ostatní svoje pneumatiky prezuli v podstate "zadarmo". Smola.

"Nebol to jednoduchý deň a ťažko teraz povedať, čo by sme mohli dosiahnuť bez prerušenia a reštartu," povedal po pretekoch Nico Hülkenberg. "Červené vlajky nám to z hľadiska našej naplánovanej jednozastávkovej stratégie sťažili, pretože všetci okolo nás dostali šancu na výmenu pneumatík. To znamená, že som sa prepadol a počas väčšiny pretekov som potom uviazol za Haasom."

{+t98194}

"Nebolo ľahké priblížiť sa k Romainovi (Grosjean, pozn. red.), pretože aj za mnou bolo mnoho áut. Neprestajne som bol pod tlakom a musel som sa jednak brániť, no jednak aj snažiť o útočenie. Vzhľadom na všetky tieto okolnosti je siedme miesto celkom v poriadku," poznamenal Hulk, ktorý tak získal šesť majstrovských bodov.

Aj zástupca šéfa tímu Robert Fernley vnímal situáciu veľmi podobne. Červené vlajky ho mimoriadne mrzeli. "Naša stratégia sa vyvíjala veľmi pekne. V pláne sme mali zastavenie oboch áut v jednom kole... červené vlajky ale resetovali stratégie všetkých okolo nás a už sme to mali omnoho ťažšie. Zastávky sme realizovali okamžite pred safety carom, takže sme prišli o pozície na trati," pripomenul Fernley.

Sergio Pérez štartoval spred Hülkenberga, ale nakoniec skončil až trinásty za dvojicou pretekárov Lotusu. Problém bol v tom, že doplatil na degradáciu pneumatík i na problémy s brzdami. Dostal aj upozornenie, že z hľadiska bŕzd nemôže pokračovať tak ako predtým, lebo nepríde do cieľa.

{+t98166}

"Veľká škoda, že som skončil za bodmi," sumarizoval svoje preteky Mexičan. "Prvý stint som strávil za Alonsom, ktorý mal rýchlejšiu zmes. Bol som v špinavom vzduchu, takže som si zničil pneumatiky. Po reštarte sa bohužiaľ zrodila veľmi podobná situácia, pretože ma predbehol Jenson, ktorý mal supersofty. Zasa som stratil veľké množstvo času."

"V závere som mal problém s prehrievaním bŕzd. Možno sa tak stalo preto, lebo väčšinu pretekov som strávil v premávke. Našťastie sme aj tak dokázali prísť do cieľa," dodal Pérez.

21.3.2016
Odporúčame ti