Horner tvrdí, že Red Bull stráca na Ferrari len dve desatinky
zdroj foto: Red Bull Racing

Horner tvrdí, že Red Bull stráca na Ferrari len dve desatinky

22.3.2016

"Renault počas zimy svoj motor výrazne zlepšil z hľadiska pretekárskeho módu. Na určitom výkonnostnom pásme dokážeme jazdiť stabilnejšie. A aj jazdné vlastnosti sú o riadny kus lepšie," vyjadril sa Christian Horner.

Zdá sa, že pre Red Bull Racing to nemusí byť márna sezóna. Úvodné podujatie v Melbourne naznačilo, že monopost RB12 má solídnu silu a Daniel Ricciardo prišiel do cieľa na štvrtom mieste. Nestačil len na Mercedes a Ferrari, čo naznačuje, že výkon pohonnej jednotky Renault už pravdepodobne nie je taký tragický ako v posledných dvoch sezónach.

"V pretekárskom tempe nám na Ferrari chýbajú dve desatinky sekundy," povedal šéf tímu Christian Horner, ktorého slová priniesol Auto Motor und Sport. "Keď v Montreale dostaneme nový motor Renault, sme pri nich." Toto však má aj háčik, pretože v Kanade sa uskutoční siedme podujatie ročníka. To znamená, že Red Bull musí prvých šesť veľkých cien vydržať s jediným agregátom, alebo v Kanade nasadí až tretí. Prípadne to bude všetko ešte o niečo inak.

Brit ďalej priznal, že situácia zatiaľ nie je ideálna hlavne v kvalifikácii. Mercedes tam zapne akýsi dokonalý motorový mód a aj výkon Ferrari je veľmi slušný. "Po stránke jedného kola výrazne doplácame na náš výkonnostný deficit. Ale Renault počas zimy svoj motor výrazne zlepšil z hľadiska pretekárskeho módu. Na určitom výkonnostnom pásme dokážeme jazdiť stabilnejšie. A aj jazdné vlastnosti sú o riadny kus lepšie," vyjadril sa Horner.

Vďaka jazdným vlastnostiam a "hladkej" dodávke výkonu by Red Bull mohol získať inú výhodu: konkrétne pneumatikovú. Gumy sa na aute RB12 opotrebovávajú pomaly, stroj je k nim jemný. "Hlavne v prvom stinte s plnou nádržou som mal so supermäkkými pneumatikami najlepšie opotrebenie," potvrdil Ricciardo. "Čím dlhšie som išiel, tým viac som sa doťahoval na tých predo mnou."

Red Bull aj vďaka tomu zvolil pomerne agresívnu stratégiu supersoft-supersoft-soft-supersoft, ktorú okrem Ricciarda v inom garde uplatnil len Sebastian Vettel. Len títo dvaja jazdci nenasadili stredne tvrdé zmesi. Na konci podujatia si Austrálčan jazdil na štvrtom mieste, tretí Vettel mal softy, prví dvaja pretekári mediumky. "Ak by sme desať kôl pred koncom mali safety car, bolo by to pre tých pred nami nepríjemné," usmial sa Horner.

Nebolo ale lepšie nasadiť počas prerušenia pretekov stredne tvrdé zmesi? "Debatovalo sa o tom, že Mercedes to s mediumkami potiahne až do cieľa. Nám však mäkšie gumy pri voľnej ceste garantovali rýchlejšie preteky. Vedeli sme, že po zastávke sa ešte raz dostaneme za Massu, ale Danielovi sme verili, že ho na trati predstihne," dodal optimista Christian Horner. Aj to však hovorí o pokroku Red Bullu, pretože pred rokom by si s motormi Renault na konkurenta Williams-Mercedes asi netrúfal.

22.3.2016
Odporúčame ti