Marko priznal, že Red Bull uvažoval o výrobe vlastného motora
zdroj foto: Red Bull Racing

Marko priznal, že Red Bull uvažoval o výrobe vlastného motora

23.3.2016

"Dietrich Mateschitz je zo Štajerska, AVL je z Grazu. Niektoré ďalšie spoločnosti vyrábajú turbá a všetky sú vzdialené maximálne hodinu. Je tam dostatok know-how."

Poradca Red Bullu pre motoristický šport Helmut Marko priznal, že jeho spoločnosť pred dvoma rokmi uvažovala o výrobe vlastného motora. Stalo sa tak vo chvíli, kedy bolo zrejmé, že Renault akosi podcenil vývoj novej pohonnej jednotky a jeho strata na Mercedes je priepastná.

"Pozreli sme sa na to, ale veľmi rýchlo sme si uvedomili, že to nie je nič pre Red Bull," povedal Marko, ktorého slová priniesol Autosport. "Venovali sme sa tomu počas prvých testov v roku 2014. Pozorovali sme to, prešetrovali sme to."

Ďalšia otázka smerovala k tomu, či by s výrobou motora pomáhala rakúska spoločnosť AVL. Tam by mali byť potrebné kompetencie. "Dietrich Mateschitz je zo Štajerska, AVL je z Grazu. Niektoré ďalšie spoločnosti vyrábajú turbá a všetky sú vzdialené maximálne hodinu. Je tam dostatok know-how. Ale náklady a komplexnosť celej veci..."

"Nehovoríme tu len o motore, ale o pohonnej jednotke, ktorá je omnoho komplikovanejšia. Tieto motorové pravidlá sú zlé. Všetko je príliš drahé, dominujú tomu inžinieri a nevydáva to taký zvuk, aký potrebujeme. Jazdec je navyše viac-menej len pasažier. Náklady sú enormné. Hovorili by sme o 250 až 300 ľuďoch len pre vývoj takéhoto motora, a to ani nevieme, ako dlho tie pravidlá vydržia," posťažoval sa Helmut Marko.

Red Bull napokon ostal spolupracovať s Renaultom, ale zmluva platí už len pre tento rok. Čo bude ďalej? "Máme možnosti," odpovedal Rakúšan. "V budúcom roku neostaneme bez motora. Máme možnosti, ale chceme konkurencieschopný agregát, s ktorým vieme jazdiť na čele a s ktorým je možné zvíťaziť."

"Naďalej prebiehajú aj diskusie o vyrovnaní výkonu v rámci dvoch percent, prípadne o tzv. nezávislom motore. Uvidíme, čo prinesú pravidlá a uvidíme, čo v tejto sezóne prinesie vývoj motora TAG Heuer, ktorý využívame," dodal Helmut Marko.

23.3.2016
Odporúčame ti