Mercedes to v Bahrajne vidí na ďalšiu kvalifikačnú blamáž a na tuhý boj s Ferrari
zdroj foto: Daimler

Mercedes to v Bahrajne vidí na ďalšiu kvalifikačnú blamáž a na tuhý boj s Ferrari

29.3.2016

"Touto zmenou sme nenašli správny formát a ťažko si predstaviť, ako by to mohlo byť pre fanúšikov počas tohto víkendu v Bahrajne zábavnejšie," konštatuje Toto Wolff.

V priebehu minulého týždňa sme sa dozvedeli o tom, že nevydarený kvalifikačný pokus sa bude realizovať aj druhýkrát. Nový formát ukázal viacero mínusov, no kompetentní nechcú konať unáhlene a všetko hneď zrušiť. Novinku si chcú preveriť aj druhýkrát a uvidí sa, či potom príde k zmene.

"Po nie práve úchvatnej premiére v Austrálii uvidíme počas tohto víkendu pokračovanie nového kvalifikačného systému," pripomenul športový šéf Mercedesu Toto Wolff v tímovom preview pred Veľkou cenou Bahrajnu. "Stajne sa pritom v nedeľu v Melbourne na názore jednohlasne zhodli - a nebol to veru pozitívny názor. Touto zmenou sme nenašli správny formát a ťažko si predstaviť, ako by to mohlo byť pre fanúšikov počas tohto víkendu v Bahrajne zábavnejšie."

"Šport túto záležitosť naďalej skúma a treba všetko dobre premyslieť, aby sme spravili koordinované a inteligentné kroky smerom vpred. Fanúšikovia chcú vyrovnané súťaženie a formát, ktorému rozumejú. Chcú boje najlepších jazdcov a áut sveta - v tomto poradí. Ľuďom na tribúnach a pri obrazovkách po celom svete by sme mali byť schopní dodať to," skonštatoval Rakúšan.

Toto však nie je jediná téma, o ktorej sa v poslednej dobe často hovorí. Uvažuje sa aj o pravidlách pre rok 2017, ktoré by sa mali postarať o atraktívnejšie súťaženie. Vrcholní predstavitelia F1 však hovoria o zosilnení prítlaku a je viac ako zrejmé, že toto vyššiu atraktivitu neprinesie. Dnes sa s takýmto problémom boria už aj v IndyCar.

"Nie je našou úlohou prichádzať s nápadmi a všetci máme napokon iné názory," zamyslel sa Lewis Hamilton. "Ja osobne si ale myslím, že potrebujeme viac mechanického gripu a menej aerodynamického 'víru' vychádzajúceho z áut, aby sme sa k súperom dokázali priblížiť a predbehnúť ich. Keď nám dáte päť sekúnd na kolo vďaka aerodynamike, nič sa nezmení - akurát tak pôjdeme rýchlejšie. Hovorím to ako človek, ktorý miluje tento šport a miluje pretekanie sa. Nemám všetky odpovede, ale viem, že vykonávané zmeny sa nepostarajú o lepší pretekársky šport."

Zaujímavé súťaženie ale môžeme vidieť už aj v tomto roku a Hamilton si dobre uvedomuje silu Ferrari: "Prídu víkendy, kedy ich o niekoľko sekúnd porazíme. Prídu ale aj také, v ktorých to bude koleso na koleso a uvidíme aj preteky, v ktorých môžu byť pred nami. Momentálne nič nevieme a práve to je vzrušujúce."

Nico Rosberg to vidí podobne a pripomenul, že Ferrari bolo v Melbourne "skutočnou hrozbou". Jeho tím vraj čaká veľký boj. "Mierne to sťažili aj nové rádiové pravidlá. Takto je to dosť náročné, ale pre mňa je to správny smer. Jazdci majú viac zodpovednosti," vyjadril sa Rosberg. "Dôležité je však to, či to chcú vidieť aj fanúšikovia. Musíme ich počúvať."

Wolff pripomenul aj skutočnosť, že Mercedesu v Melbourne nevyšli štarty. "Bahrajn je navyše okruh, ktorý by mal sedieť Ferrari, takže očakávame ešte menšie rozdiely a veľkú vyrovnanosť," dodal vedúci predstaviteľ majstrovskej stajne.

"Veľkým pozitívom Melbourne bolo to, ako dobre prispeli nové pneumatikové pravidlá k strategickej variabilite," pridal pár slov technický šéf Mercedesu Paddy Lowe. "Očakávame, že v Bahrajne to bude rovnaké. Počas oboch rokov súťaženia za súmraku sme v Bahrajne videli v celom poli vyrovnané boje. Tešíme sa na to, že snáď aj teraz fanúšikom ponúkneme spektakulárny večer."

29.3.2016
Odporúčame ti