Renault je za zrušenie palivového limitu sto kilogramov na preteky
zdroj foto: Renault Sport

Renault je za zrušenie palivového limitu sto kilogramov na preteky

30.3.2016

"F1 je o krátkych pretekoch, v ktorých by sme zvyčajne mali byť schopní neprestajne útočiť a ísť naplno," hovorí Cyril Abiteboul.

Už viackrát sa hovorilo o tom, že keď chceme v športe rýchlejšie autá, stačí spraviť jedinú vec: zrušiť obmedzenia týkajúce sa paliva, ktoré sú stanovené na sto kilogramov na preteky a z prietokového hľadiska na maximálne sto kilogramov na hodinu pochopiteľne prepočítaných na daný krátky okamih. Podľa výkonného riaditeľa Renaultu Cyrila Abiteboula skôr spomínaná skutočnosť ničí pozitívne správy, ktoré by inak šport mohol vysielať. Navrhuje teda zrušenie celkového obmedzenia množstva paliva na sto kilogramov na trvanie veľkej ceny. Ak niekto chce, tak podľa neho môže mať aj väčšiu nádrž a fungovať inak.

"Som veľký fanúšik toho, aby Formula 1 ostala Formulou 1," zdôraznil Abiteboul v rozhovore pre Autosport. "Nemôžeme sa nakláňať smerom k vytrvalostným šampionátom. Jedna z vecí, ktorá Formule 1 spôsobuje nebezpečenstvo, prípadne pre ňu môže byť hrozbou, je tá, že sa pokúšame kombinovať F1 a vytrvalosť."

"Vytrvalosť je pritom o efektívnosti, výdrži a schopnosti bez problémov zvládnuť veľmi dlhé vzdialenosti. F1 je o krátkych pretekoch, v ktorých by sme zvyčajne mali byť schopní neprestajne útočiť a ísť naplno. Treba ale povedať, že aj v ére V8 išlo o určitý palivový manažment. Bola to súčasť taktiky a snahy maximalizovať či optimalizovať dosahované časy počas trvania pretekov z hľadiska tímovej stratégie. Vždy to bolo súčasťou F1 - a aj bez nejakého typu obmedzenia množstva paliva. Ja by som teda pravidlá týkajúce sa množstva paliva kompletne odstránil," navrhol Francúz.

Takto by sme mohli dospieť k tomu, že jazdci by na to vedeli šliapať častejšie a dlhodobejšie. Netrápili by ich problémy s toľko kritizovanými módmi šetrenia paliva ako napríklad technikou "lift and coast". "Ak by sme pravidlá odstránili, športu by sme odobrali aj celú negativitu spojenú s vysielanou správou týkajúcej sa novej technológie, čo je fantastické. Odviedli sme predsa úžasnú prácu."

{+t97787}

"Z hľadiska motorov, ktoré využívame, by sme za zavedenú technológiu mali mimoriadne rešpektovať všetkých výrobcov - hlavne Mercedes. A aj za zníženie spotreby paliva o tridsať až štyridsať percent. Toto je jednoducho úžasné, ale vysielanie fantastickej správy ničí skutočnosť, že máme palivový limit. Ľudia si potom myslia, že je to len o šetrení paliva," skonštatoval Abiteboul.

Abiteboul si však myslí, že obmedzenie prietoku paliva je dôležité a malo by platiť aj naďalej. "Treba sa postarať o to, aby nikto nevytváral umelé cesty využívania elektrických motorov spaľovaním paliva. Toto by sa postaralo o totálny opak správy, ktorú vysielame. Prietok paliva je dostatočný, ale nepotrebujeme limit na celkové množstvo paliva," povedal odborník Renaultu, ktorý vyjadril vieru, že v tomto smere sa podarí dosiahnuť konsenzus.

30.3.2016
Odporúčame ti